Terugreis Nederland

25 oktober 2018 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Gisteravond nog gemaild naar het reisbureau of de vertrekbelasting nu wel of niet in de ticket inbegrepen zat. Vanmorgen een berichtje dat het er wel in zat. Dus voor niets Belizaanse dollars gehaald. 🤨

Rond 06.30 uur opgestaan en de tas gepakt. Dat is de 9e keer dat we onze tassen inpakken deze reis en ik kan je vertellen dat het er niet netter op wordt. Primitief ontbeten in een soort koffietentje naast het hotel en om 08.00 uur opgehaald door een taxi om ons naar het vliegveld te brengen. Daar ingechecked, maar Karen krijgt een “ssss rating” op haar ticket, dat wil zeggen dat ze extra gecontroleerd gaat worden. Maar onze bagage wordt wel doorgelabeld naar Amsterdam, dus we zien wel hoe het gaat in Atlanta. Omdat je dit Belizaans geld nergens kunt gebruiken en ook niet kan inwisselen buiten het land zelf, begin ik een lange tocht langs winkeltjes en taxichauffeurs om het beetje bij beetje weer om te zetten naar Amerikaanse dollars. Dat lukt en die kan ik overal ter wereld weer gebruiken. 💵 Door de security heen en nog twee uurtjes wachten waarin we onze telefoons opladen. Omringt door lawaaierige Amerikanen. Net voor we moeten boarden wordt Karen opgeroepen voor een extra security check( ja we dachten al, waar blijft het, gelukkig hoeven we deze keer niet met de handen in de lucht tegen een auto te gaan staan, net als toen met de kinderen in Canada😬) En omdat we samen reizen ben ik ook de klos. Als de vrouw die de extra fouillering moet doen, plastic handschoenen aantrekt vreest Karen even dat ze...... maar gelukkig worden we alleen geswiped. Voordeel is wel dat we daarna als eerste aan boord mogen.

Dat wordt 2,5 uur vliegen. Delta Airlines, lekkere stoelen, goed vliegtuig, filmpje, voorbij voor je het weet en dan we staan in Atlanta. Onze koffers gaan rechtstreeks door en wij blijven in transit, maar moeten nog wel even door de immigratiedienst heen. Die doen voor de eerste keer in Karen’s laatste 25 jaar niet moeilijk (waarschijnlijk omdat we 2 uur daarna toch weer weg zijn). We eten een snelle hap op het vliegveld en na 2 uurtjes vertrekken we voor het laatste stuk.

Lange vlucht nauwelijks geslapen. Verder is er een lang verhaal wat eigenlijk alleen voor mij en Karen leuk was en niet uit te leggen valt (zo’n gevalletje “had je bij moeten zijn”😳) de ingrediënten zijn: bejaarde stewardessen, harde klap, broekriem, onwel geworden persoon. Dit verhaal lichten we desgevraagd mondeling nog wel een keer toe. 😂

Om 11.00 uur de volgende ochtend landen we weer in Nederland, waar we de trein naar Oss nemen en Ma ons ophaalt. Voor de vijfde keer zetten we ons horloge in een andere tijdzone. We hebben er 17.842 km op zitten! Het is ruim 17 graden kouder dan toen we gingen, maar het is wel heerlijk om weer thuis te zijn.

En...... vooral bedankt voor jullie reacties, die maken dat we toch iedere keer weer een uurtje nemen om alles op te schrijven.

1. Indy:
    29 oktober 2018
    Jeejj allebei weer thuis! Alleen winnen wij wel qua kilometers😜! Hehe gelukkig doet dat niks af aan de mooie reis die jullie (en ook wij) hebben gemaakt! Tot snel! Dikke kus Coen en Indy
  2. Hannie:
    29 oktober 2018
    'Gevalletje' waar we bij moesten zijn, heb ik intussen gehoord, ha ha ha hilarisch.

Jullie bedankt voor de mooie verhalen.
  3. Vivian ackers:
    30 oktober 2018
    Ben ook wel benieuwd naar t gevalletje😀 wanneer spreken we af Karen? Jaaa koud hier he, vanochtend door de regen naars rationele gefietst ☹️ in zuid fr prachtig weer gehad en heerlijk in zee gezwommen 😃
  4. Ton en Nellie:
    30 oktober 2018
    Dag Karen en Frans welkom thuis met een karrevracht aan mooie herinneringen en dank nog dat jullie de ervaringen met ons hebt willen delen, we hebben er echt van genoten, lieve groeten van Nellie en Ton.
  5. Gerry:
    30 oktober 2018
    Geweldig eindverhaal van een prachtige reis, dank jullie wel Globbetrotters ! Dat gevalletje, dat hoor ik uiteraard graag nog een keer maar daar hebben we ruim gelegenheid voor. Ben heeeeel benieuwd :) Lfs Gerry
  6. Paula Goossens:
    30 oktober 2018
    Welkom thuis na deze prachtige reis. Door jullie verhalen heb ik er ook van mee kunnen genieten. Erg leuk. Tot ziens weer een keer! Liefs x
  7. Yvonne:
    30 oktober 2018
    Welkom thuis! Heb genoten van jullie verhalen!! Hou dat "gevalletje" nog even tegoed 🤣 Nog lekker nagenieten in druilerig Nederland? Of meteen weer aan de bak? Liefs! Yvonne xx