Vertrek uit Ambergis Caye

24 oktober 2018 - Belize City, Belize

Ontbeten en aan het strand gelegen tot 11.30 uur en daarna de spullen ingepakt. Check out bij het hotel is om 12.00 uur en we moeten de rekening nog even betalen. Blijkt dat Karen’s creditcard niet geaccepteerd wordt en die van mij ook niet en dollars hebben we niet genoeg. Mijn reserve euro’s kan ik ook niet gebruiken, die zou ik eerst bij de bank moeten gaan inwisselen. Dus dan maar eerst een “ flappentapper” oftewel een pinautomaat zoeken. Gelukkig hebben we tijd genoeg. Ik pin nog wat we moeten betalen en sjees weer terug naar het hotel. We laten ons wegbrengen naar de bootterminal en na het inchecken voor de boot kunnen we in de bar nog het einde van de wedstrijd PSV tegen Tottenham Hotspur kijken en we zien het nog net 2-2 worden (wel eerst de waterpijp even aan de kant schuiven 😂). Boarden op de boot om 14.00 uur en dan 1,5 uur nog genieten van het uitzicht op zee.

Eenmaal in Belize City blijkt dit ook maar een armoedig tropische stad te zijn, lijkt een beetje op Paramaribo. Verveloze houten huizen. Ons hotel, the Great House, ligt op loopafstand en ziet er keurig verzorgt uit.

Vorige keer toen we Belize verlieten (met de bus naar Guatemala) moesten we ieder 20 USD betalen aan de grens, maar als je gaat vliegen en je verlaat het land, dan betaal je ieder 56 USD! Dus geen Belize geld, geen euro’s en ook niet met een creditcard. De geldautomaten geven alleen maar Belize dollars. Dus die eerst gehaald en morgen heel vroeg iets/iemand zoeken om die om te wisselen naar USD😔.  De taxi voor morgenvroeg hebben we al besteld want het grote vliegveld is toch echt 30 km hier vandaan. ‘s Avonds vroeg gegeten bij restaurant Celebrity en dat was prima. Op tijd naar onze hotelkamer, want er valt hier weinig te zien en we zijn tussen de oren al bezig met de thuisreis.

1. Brenny:
    25 oktober 2018
    veilige reis terug!
  2. Karen Esser:
    25 oktober 2018
    En jij veilige reis heen 😂🙏
  3. Enneth:
    28 oktober 2018
    Wat een súper avonturen weer en fantastisch omschreven! Was weer een leesplezier en op afstand meegenieten, en huiveren soms. Lieve groet van Enneth en Babette.