Singapore 🇸🇬

4 maart 2023 - Changi Airport, Singapore

4 maart 2023

Op tijd bij de Ibis uitgecheckt en met de shuttlebus 20 minuten naar Schiphol. We lezen dat het code “geel” voor mist is in noord en zuid Nederland. En dat is ook zo zien we zelf. Wij zijn blij dat we er al zijn en checken onze koffer in die doorgelabeld wordt naar Nieuw Zeeland. Dus in Singapore kunnen we niet bij onze bagage en zien we die over pas 2 dagen weer.

We hebben wat duurdere tickets zodat we ruim en slechts met zijn tweeën naast elkaar zitten. Het voordeel is dat je bij inchecken, security en boarden ook voorrang hebt en we zijn dan ook rap overal doorheen. Dus nog 2,5 uur over. Duur ontbijten op Schiphol maar dat wisten we van tevoren. Mijn vaste ritueel als we een reis maken met heel veel verschillende overnachtingen, is dat ik van die handige verpakkingen van 2 zoetjes scoor, en die kleine peper en zoutzakjes. Echt die komen altijd van pas. Die zijn hier tenminste gratis. De afgelopen twee weken zijn we voorzichtig geweest in onze contacten omdat we geen Corona of “Carnavalsgriep” op wilden lopen net voor onze vakantie. Maar afstand houden gaat hier en in het vliegtuig niet lukken.

Het is buiten nog erg mistig met zicht van 100 meter. Zie foto’s. Kort voor vertrek trekt de mist op en aan boord worden we welkom onthaald met een glaasje champagne. Op tijd weg en bijna 13 uur te vliegen. ✈️. Het eten hebben we een  paar dagen van te voren al gereserveerd. En het smaakt ook goed. Slapen lukt niet. Voor ons zitten oudere mensen met een tongval die we goed herkennen en die zeker niet ver bij ons vandaan komen. Desgevraagd komen ze uit Sint Oedenrode. Op zich niets bijzonder maar de stewardessen spreken Aziatisch Engels (ze leggen de klemtonen heel anders), en hebben een mondkapjes voor en het Engels van de mensen voor ons is sowieso al heel matig, wat leidt tot diverse misverstanden. Toen ze het menu drie keer uitgelegd hadden gekregen vroeg de oudere dame aan ons: ”waar gaat het eigenlijk over, eten of de stoelriemen? “

3 films later proberen we wat te slapen maar dat lukt niet. We zitten tenslotte nog in het Nederlands ritme, dus het is pas 17.00 uur voor ons bioritme.

Een paar uur later is het tijd voor ontbijt, dan komt er een waarschuwing voor “ turbulent weather” 🤢 maar dat valt heel erg mee en nog een paar films verder komen we om 06.00 uur in Singapore. Het waait en regent flink in Singapore.

Maar wij blijven “in transit” op het vliegveld. We zitten dan ook in het hotel op het vliegveld en checken in. Eerst een paar uur proberen te slapen. Wekker op 14.00 uur en een lekkere douche en dan rond 15.00 uur, gaan we lunchen. Daarna lopen we het ontzettend grote vliegveld weer op. We bezichtigen de vlindertuin en de Crystal Garden. Even kijken bij de vijver van de “koikarpers” (In het Udens dialect betekend dat niet veel goeds die hebben liever “goeikarpers”) We hadden graag nog wat andere dingen bekeken zoals de Chiangi airport Jewel rainvortex, wereld grootste indoorwaterval en de hoogste indoorglijbaan, maar die zitten in een andere terminal en daarvoor moet je langs de immigratie, dus uit transit. Dat gaan we dus niet doen, in plaats daarvandaan gaan we naar de bioscoop. Nog even terug naar de hotelkamer en rond 18.00 moeten we weer uitchecken. Nog even rondlopen en wat eten want om 19.00 uur gaan we weer boarden en 10 uur vliegen naar Nieuw Zeeland.

1. Enneth:
    4 maart 2023
    Wat ontzettend fijn dat jullie reis dan eindelijk, eindelijk begonnen is. Zorg goed voor jezelf en voor elkaar. Weer zo benieuwd naar jullie prachtige verhalen 😊
    Big hug 🤗
  2. Yvonne:
    4 maart 2023
    So far so good dus!! Toch nog goed gekomen met die vliegtuigstoelen 👍 en voor niets stress gehad 😅 goede reis verder!! 😘
  3. Carla:
    Zo dat was fase 1, op naar Nieuw-Zeeland 👍veel plezier