Route Tongariro naar Clifton Glamping

26 maart 2023 - Te Awanga, Nieuw-Zeeland

26 maart 2023

Overlegd met onze gastheer, over welke route we kunnen nemen. Ivm de gevolgen van de cyclone zijn er veel wegen nog gesloten op het Noordereiland. Er is een app van de nieuw Zeelandse overheid waarop je kunt zien welke open zijn. De route die we willen nemen de “Napier Tie happy Road” is fully open volgens de app. Maar als we eraan komen staat toch dat over 58 kilometer de weg gesloten is, hier waren we al voor gewaarschuwd, maar dat hij toch open zou zijn. Het is een fantastische route, slingerend mooi door de bergen en groene weiden met veel vee. We waren helemaal alleen op de weg, ook geen tegenliggers. Ik kreeg nu toch wel een beetje de kriebels of we überhaupt wel door zouden kunnen rijden. We moesten nog stoppen voor honderden schapen die midden op de weg liepen, met hoeder en bijbehorende honden. Wij vermoeden dat ze geschoren gaan worden, omdat we voor de rest alleen nog maar geschoren schapen zien. We hebben tijd genoeg dus maakt allemaal niet uit. Lekker muziekje aan en genieten van de omgeving. Hoe dichter we bij Napier komen, zien we om de haverklap een bord met “Washout”, wat dan iedere keer gevolgd wordt door stukken weg die weggevaagd zijn en wat dan afgezet is met paaltjes. Zie foto’s. Tot nu toe vonden we Nieuw Zeeland schoon en netjes, maar dat was nu wel anders, zeer waarschijnlijk als gevolg van de cycloon. Weggespoelde meubels, auto’s op zijn kop in de wijngaarden, spoorbruggen ingestort. Je wordt er stil van!

In Napier zelf ziet het er weer netjes en heel gezellig uit, morgen in de namiddag gaan we daar naar toe. Maar nu eerst lunch bij Subway en boodschappen inslaan bij de supermarkt ernaast. Op naar ons tentje 🏕️, na al die luxe wordt het tijd om weer eens back naar basic te gaan. Het was even zoeken, want het is zo afgelegen. Als we eraan komen valt onze mond open, het ziet er best aardig uit 😬. Zie video en oordeel zelf! Frans is helemaal in de wolken en ik weet niet of ik hem nog wel mee naar huis krijg! Fijn dat we niet meer weg hoeven en kunnen genieten van alle luxe en de stilte om ons heen. We kunnen er niet over uit, alles is zo met oog voor detail ingericht, overal verse bloemen op de tafels. Lekker even relaxen met de voetjes op tafel, een borrel en wat nootjes. Boekje lezen, “de Spin” van Lars Kepler, dank je wel nog Gerda, al veel plezier gehad van de boeken. Het is trouwens prachtig weer, zo’n 24 graden. Frans gaat koken, hij is bezig met een salade en gooit ondertussen een halve koe op de bbq🥩, oh ja en voor mij zalm 😋. Het smaakt heerlijk en het is zo puur genieten hier🙏. The only thing missing here Michele, are the dear walking by at dusk and dawn🦌. Als toetje nog even marshmallows met een kampvuurtje en daarna sterren kijken. Weer is de Melkweg zichtbaar, zoveel sterren te zien ongelooflijk. Er is hier natuurlijk geen restlicht. Verder geen WiFi, geen mensen, geen verkeer, wel schapen. Clifton Station is een schaap- en veehouderij die sinds 1860 in bezit is van de familie Gordon, op het grondgebied ervan hebben ze 2 Glamping plekken ingericht, met totale privacy.

Dus tot rust komen gaat wel lukken hier. De toilet is buiten en als ik voor het slapen gaan nog een keer ga, zie ik een kakkerlak. Yakkie we zijn ze wel gewend vanuit Curaçao, maar toch liever niet. Binnen lopen er ook 2 🪳, dus de plas emmer staat klaar! Ik ga nergens meer heen vannacht 😅. In een voorverwarmd bed (echt waar Maartje 🥳), nog lekker even lezen en luisteren naar de heerlijke natuurgeluiden. Het koelt flink af vannacht.

1. Yvonne:
    29 maart 2023
    Dat is inderdaad genieten! Prachtig!
  2. Chrissie:
    29 maart 2023
    Een tent?? jongens ik ga meteen m'n huis opnieuw inrichten :)
    Tis allemaal even prachtig en fijn dat jullie weer online zijn...ik was al uit mn ritme xxx
  3. Indy O:
    Wauw prachtig!!!
  4. Gerda:
    29 maart 2023
    Fijn weer van jullie te horen😊
    Dit kun je toch echt geen tent noemen, prachtig hoor. Lekker relaxen met een boekje, heerlijk. Ik lees nu ook De Spin haha
  5. Marja:
    29 maart 2023
    Wauw, prachtig daar! Fijn dat jullie weer online zijn ik geniet van jullie verhalen en beelden.
  6. Hannie:
    1 april 2023
    Heel mooi alle fotos en verhalen, en die sterrenhemel zal prachtig zijn daar zo in het donker. Groetjes geniet ze
  7. Michele Buhlert:
    2 april 2023
    This is by far the fanciest camping tent I've ever seen! Beautiful peaceful views too. Karen, this reminds me of you and Fred and I camping down the East side of the Sierra Nevada Mountains at June Lake so long ago. Wonderful memories, especially of you catching your first rainbow trout! :)
  8. Erna:
    3 april 2023
    Straalt zelfs op de foto rust uit dat landschap.