Reisdag Salta naar Iguaçu

22 maart 2022 - Foz do Iguaçu, Brazilië

Dinsdag 22 maart 2022

Vandaag heerlijk uit kunnen slapen, was ook wel nodig omdat er om 5.30 uur al herrie te horen was in het hotel (waarschijnlijk de keuken, waar wij net boven sliepen). Het is een fantastisch hotel qua locatie, restaurant en inrichting, maar zo ontzettend gehorig. Na het ontbijt hebben we Salta bij daglicht bekeken. Conclusie grote stad, maar zeker gezellig.

Om 12.00 uur werden we opgehaald bij het hotel om naar het vliegveld te gaan. Alles verliep erg soepeltjes, na het inchecken lekker buiten in de wachtruimte kunnen wachten, zie foto. Vlucht was prima, onderweg heeft Frans nog even een foto gemaakt van de “broccoli” op de grond. Jaja we zijn weer in de jungle🤗. Meteen nadat je uitstapt, komt de heerlijke tropische warmte je tegemoet.

We worden opgehaald (zo fijn) en onderweg verteld de gids dat de bewoners van Iguaçu bestaat uit Brazilianen, Paraguayanen en Argentijnen. Het is hier dan ook een 3-landen punt. De melding op onze telefoon is dat we gebruik maken van het Braziliaanse netwerk.

We hebben verschrikkelijke mazzel, want ineens roept de gids, toekans op rechts en zien we er 2 in de mast en 1 in de boom zitten.

Ons hotel is modern, maar netjes. Zwembad op de 4e verdieping, beetje teveel herrie voor ons! We dumpen onze spullen en gaan meteen op zoek naar eten.

We belanden bij een bar waar ze happy hour hebben, eenmaal besteld was het allemaal niet zo happy en gold dit alleen voor bier😢. Wij willen natuurlijk een cocktail en bestellen een heerlijke Margarita. We waren vergeten dat de tropen muggen met zich meebrengen rond schemertijd en besluiten op zoek naar een restaurant te gaan waar we binnen kunnen zitten. In de buurt van ons hotel komen we uit bij Restaurant Aqva. Frans neemt een Ribeye en ik verse pasta met garnalen. We delen nog een grand dessert en slenteren terug naar ons hotel.

Alhoewel het een reisdag was, voelde het heel relaxed! Gisterenmiddag in de bus vroegen de mensen naast ons of we al ergens anders geweest waren. Toen we vertelden waar we allemaal geweest waren, vroegen ze of wij al 4 tot 5 maanden in Argentinië waren 🤣🤣. Morgen de grote dag, Iguaçu watervallen middenin de jungle 🙊

1. Carla:
    23 maart 2022
    Geniet weer van jullie volgend avontuur 👍