Reisdag El Calafate - Bariloche

13 maart 2022 - Bariloche, Argentinië

Zondag 13 maart 2022.

We hebben weer een heerlijk ontbijtbuffet, zie video. Voor de vierde keer deze reis pakken we onze koffers in. Karen is gisteravond 2 uur bezig geweest om de foto’s en video’s bij het stukje te plaatsen maar het internet van het hotel wilde niet echt meewerken. Misschien hebben ze de rekening niet betaald of zo, of iedereen had tegelijkertijd hetzelfde idee. Dus daar hebben we deze morgen gelukkig nog tijd voor.

Om 10.15 uur worden we opgehaald door onze lokale chauffeur. Alles loopt gesmeerd op het vliegveld zodat we om 12.15 uur aan boord kunnen om de 1.500 km af te gaan leggen. Twee uur later (en drie hoofdstukken in ons boek) komen we aan. Het weer in Bariloche zou gemiddeld rond de 12 graden moeten zijn, maar vandaag komen we aan in 22 graden! Dus de warme kleding kan de koffer in. De thermo kleding hebben we deze reis helemaal niet gebruikt en dat gaat ook niet meer nodig zijn. We dachten Patagonië verlaten te hebben, maar Bariloche blijkt in Noord Patagonië te liggen.

We worden weer netjes opgehaald op het vliegveld en naar ons hotel gebracht net buiten de stad. Ze noemen Bariloche wel het “Zwitserland“ van Argentinië. Gezien de bergen, meren en de bouwstijl snappen we dat wel. We lunchen bij ons hotel en ik moet sinds gisteren echt mijn broekriem een gaatje verder zetten. Zou dat aan het weer liggen dat je broekriem gaat krimpen? 😉

Na het eten rond 17.00 uur nemen we een taxi naar Bariloche. Er is veel bedrijvigheid, zie o.a. video Schotse dans. Verder heel veel, heel grote chocolade winkels maar dan ook echt 20 chocolade winkels in dezelfde winkelstraat, 100 soorten chocolade. We drinken wat, maar er hangt hier in het stadje een wat andere ”vibe”, niet echt ons ding. Beetje vergane glorie en erg druk. Terug naar ons hotel want we hebben nog wat huiswerk te doen om via Western Union hier geld voor de juiste koers naar toe te krijgen. Voor degene die denken dat wij alleen maar druk, druk, druk zijn: we zijn beide al in ons derde leesboek bezig, dus dat valt best mee.

Verder hebben we een fantastische hotelkamer met uitzicht op het meer en een bubbelbad in een erker bij het raam. In de winter zou dit fantastisch zijn, maar laat het dat vandaag nu net niet zijn. Maar er niet in gaan is geen optie 😂😂. Dus met zweet op de rug zitten we 10 minuten in het bubbelbad. Even lekker uitzweten nu en bedenken wat we morgen en overmorgen gaan doen.

1. Erna:
    14 maart 2022
    Luxe zo'n bubbelbad en inderdaad door de temperatuur kunnen broekriemen krimpen 😁
  2. Ton en Nellie:
    14 maart 2022
    Dat waren weer twee supermooie verslagen. We zijn overigens benieuwd welke boeken jullie lezen, je wordt toch heen en weer geslingerd tussen de adembenemende indrukken die je opdoet en hetgeen je leest. Vriendje Frans laat me eens weten wat je leest. Groet.
  3. Karen Esser:
    15 maart 2022