Pancake Rocks

17 maart 2023 - Rapahoe, Nieuw-Zeeland

17 maart 2023

Vannacht flinke storm en onweer. Terwijl ik lekker sliep lag Karen nog een tijdje te lezen en af en toe door de kamer te lopen om als antenne te fungeren om onze foto’s, video’s en verhaal te downloaden op onze blog. Ik heb van het hele onweer niets meegekregen, Karen was veel wakker, maar vond het geen straf om in een lekker warm bed te liggen terwijl het buiten zo tekeer ging.

Heerlijk ontbijt samen met andere gasten uit Engeland en Duitsland. Nog lekker even relaxen in de gezamenlijke woonkamer. Om 10.00 uur richting de Pancake Rocks. Met nog wat andere tips van onze host op zak. Weer is wisselvallig, regen en soms weer droog, bewolkt maar wel lekker warm.

We besluiten eerst een cappuccino te halen voor Frans en ziet Karen een echtpaar lopen en denkt ze die te herkennen. Je ziet hun ook denken, kennen wij elkaar? Ineens valt aan allebei de kanten het kwartje, Maarten en Hilda uit Curaçao. Wij waren bevriend met hun toen wij daar woonde en onze kinderen waren ook bevriend. Zooo toevallig dat je elkaar dan na 13 jaar aan de andere kant van de wereld weer tegenkomt. Zij wilden net weggaan, maar toch besloten om even wat te drinken samen. In 20 minuten 13 jaar bijkletsen, pffff viel niet mee, maar erg leuk! Telefoonnummers uitgewisseld en terug in Nederland gauw een keer afspreken.

Op naar de Pancake Rocks, het regende zacht, maar was prima te doen. Het weer hoort ook wel een beetje bij deze ruige westkust. Erg mooi en toegankelijk wandelpad hebben ze gemaakt, na aardig wat video’s en foto’s door naar onze volgende stop. De Truman Track, ik vond vooral de route door het regenwoud weer fantastisch. Ze laten hier de natuur zijn gang gaan, dat was daar ook echt te zien. Heel veel biodiversiteit! Erg mooi 😍. Aan het eind van het pad had je een mooi uitzicht over zee. Vanwege het weer komen de foto’s niet zo goed over. Hierna gauw terug naar de B&B en lekker de rest van de middag relaxen. Het gaat nu buiten echt flink te keer, het onweer zit recht boven ons en de bank vliegt buiten over de porch. We zagen en hoorde de klap tegelijkertijd. Het was zo’n harde klap dat we de vloer voelden trillen. Wij zitten heerlijk droog te genieten van dit fantastische schouwspel ⛈️ ⚡️

Gelukkig trekt alles weer een beetje open en stopt het met regenen. We halen fish & chips een dorpje verderop hier. Was zo’n beetje het enige wat open was. Na het eten nog even een laatste wandeling beneden op het strand gemaakt. Wat een verschil met gisteren, de zee ziet er bruin uit en is erg wild. Heel indrukwekkend, zie video stroompje voor en na de storm onder bij de B&B. Vanavond op tijd naar bed, morgen hebben we een reisdag via de Lewis Pas naar Kaikoura. Schijnt een hele mooie route te zijn, dus we zijn erg benieuwd!

1. Winny:
    17 maart 2023
    Zo genieten van die verhalen en foto's van jullie! Weer n geweldige reis!
  2. Yvonne:
    20 maart 2023
    Hoe toevallig is dat inderdaad?! Leuke foto's!