Luie dag op Ambergris Caye

23 oktober 2018 - San Pedro, Belize

Na ons “Freek Vonk-dagje” gisteren is vandaag een echt rustige dag🙏. Na het ontbijt in het hotel, liggen we heerlijk tot 13.00 uur aan het strand.

Omdat we eigenlijk nog niet heel veel van het eiland hebben gezien besluiten we een golfkarretje te huren voor een paar uur. Een heel korte uitleg over hoe die werkt: startknop, vooruit, achteruit, rem. Bij richting aanwijzen, gewoon je arm uitsteken, verkeersregels zijn er verder niet 🙃. Klaar in 30 seconden en op pad. Toch nog even wennen want ondanks dat er hier geen snel verkeer is stikt het overal van de verkeersdrempels (ja ook hier) en deze karretjes hebben een vering van nul, komma, nul. Heerlijk met de wind door het gezicht sjezen we het eiland over, zie video. Er is eerlijk gezegd niets bijzonders te zien. We stoppen nog even bij een rooftop sportsbar om wat te drinken en van het uitzicht te genieten aan de landzijde van het eiland. Na twee uurtjes hebben we echt alles gezien en weten we dat ons hotel echt op het mooiste stukje staat. We nemen nog een smoothie bij ons hotel en lezen wat.

s’ Avonds wandelen we de stad in op zoek naar food, Karen heeft haar zinnen op een 🍕gezet. Met al die Amerikaanse toeristen hier moet dat toch lukken! Overal hebben ze local of Mexicaans food en daar zijn we wel een beetje klaar mee 😝. Uiteindelijk komen we in een slechte pizzatent terecht (ja dat wisten we van tevoren natuurlijk ook niet).

Echt een heerlijk saaie dag, maar daar genieten we van 😎.