Clifton Glamping en fietstocht

28 maart 2023 - Te Awanga, Nieuw-Zeeland

28 maart 2023

Gefeliciteerd broertje 🥳.
Zelfs ‘s morgens vroeg doen we de “verwarming” van het bed nog even aan. We hebben geen tijd afgesproken wanneer we de fietsen ophalen, dus we kunnen lekker rustig aan doen. Na weer een heerlijk “Frans Zwinkels” ontbijtje rijden we het dorp in richting de fietsen verhuur.

We hebben een beetje pech dat we deze wijn-fietstour op een dinsdag “moeten” doen, op een andere dag ging niet qua planning. Want de meeste Wineries zijn op maandag en dinsdag gesloten. Daarom beslissen we om de verste route van 25 km te doen, waar nog wel 2 wineries open zijn. De eigenaar legt ons uit dat we bij de “zwarte brug” eronder door moeten en dan de bordjes Havelock moeten volgen. We dachten dat we dat deden, maar 7 km verder kwamen we erachter dat we aan de verkeerde kant van de rivier zaten en op een levensgevaarlijke snelweg uitkwamen 😱. Dit kon niet goed zijn, de verhuurder van de fietsen maar even gebeld. Bleek dat we ook nog óver de zwarte burg hadden gemoeten, om aan de goede kant van de rivier uit te komen. Dus 14 km voor niets gefietst, wel een mooie route gelukkig, langs appel- en wijngaarden en het was mooi weer 🌞. Dus terug gefietst naar de zwarte brug en toen besloten om niet ook nog de lange route te nemen. We hadden deze keer geen elektrische fietsen 😬. Binnen 2 uur waren we alweer terug, ik was erg teleurgesteld, omdat ik mij hier juist heel erg op verheugd had. De verhuurder baalde ook, dat de route schijnbaar toch niet duidelijk was uitgelegd en we krijgen nu ons geld terug. Dus dat is wel weer heel netjes 😀

Terug naar de tent, wat op zich geen straf is natuurlijk! Lekker gelummeld en gerelaxt. Mooi tijd om de buitenbadkuip uit te proberen, heerlijk zo met het mooie uitzicht om je heen, zie foto’s. We genieten van het laatste zonnetje op ons terras, rond 18.30 uur wil Frans gaan eten koken en slaat het weer om. Het regent zacht en de wind trekt aan, we beginnen het met 2 lagen kleding aan zelfs koud te krijgen. Dus na het eten gauw afwassen en de tent in.

Ons laatste kampvuurtje gaat hem niet meer worden 😔. Het is ondertussen een storm geworden! We hebben de tent zo goed als mogelijk vastgezet en hopen dat de alles overeind blijft. Het gaat echt flink tekeer, ik ben benieuwd of we überhaupt een oog dicht doen en hoe het er morgenochtend uitziet. We hebben het zelfs al over een evacuatie plannetje, waar liggen de paspoorten etc. Zo zie je maar, vanmorgen nog in korte broek en T-shirt op de fiets en ‘s avonds lig je te rillen in je bed, te luisteren naar de storm buiten. We hebben mazzel gehad met het weer tot nu toe tijdens deze Glamping, anders is er weinig aan 🙃

1. Annemieke:
    29 maart 2023
    Klinkt goed allemaal en vooral ook heel relaxed...😘
  2. Yvonne:
    29 maart 2023
    Zó herkenbaar 😆 elke minuut te willen besteden om dingen te zien, maar daardoor blijft soms idd weinig tijd over om gebruik te maken van de faciliteiten van je accomodatie 😬
  3. Paula Goossens:
    29 maart 2023
    Dankzij jullie prachtige verhalen, foto's en filmpjes geniet ik thuis mee van jullie vakantie! Heb het goed samen! 😘