Bariloche dag 2

14 maart 2022 - Bariloche, Argentinië

Maandag 14 maart 2022

We staan op en het is gelukkig weer mooi weer. Het is nu nog 13 graden maar het wordt vandaag 23 graden. Dus sinds een week voor het eerst weer t-shirts aan. Mijn baardstoppels scheer ik ook direct af, lekker fris. Eerst bellen we om 08.00 uur met Western Union in Europa, want ze snappen niet helemaal wat ik wil. Daarna nog doorverbonden naar een Engelstalige tussenpersoon hier in Argentinië. Ze accepteren mijn transfer, zie ik op de mail.

Eerst een heerlijk ontbijtbuffet en daarna met een “lokale taxi” naar het Western Union kantoor hier. Het is al druk en we staan buiten al in de rij, maar het lukt en Karen kan de cash in ontvangst nemen. Daarmee verdubbelen we gelijk ons geldbedrag in Argentijnse pesos. “TSAKKA” zou Ratelband gezegd hebben. Voor de geïnteresseerden kan ik vermelden dat de benzine hier 97 pesos kost oftewel 0,95 eurocent 🥺.

We gaan terug naar ons hotel en daar besluiten we heerlijk in de spa met infinitypool van binnen naar buiten, te gaan zwemmen. Het water zag er maar koud uit. Karen voelt heel voorzichtig met 1 teen en tot onze verrassing was het water lekker warm. Heerlijk met uitzicht over het meer en de bergen. Daarna wat rondgelummeld en gelezen op de hotelkamer en wat kleding meegegeven om te laten wassen, want we hebben niet voor 22 dagen kleding bij. We lunchen in het hotel en bestellen een tosti. Klein lunch hapje denken we, maar wat we op ons bord krijgen kan een heel gezin van eten, zie foto.

Rond 15.00 uur worden we opgehaald voor de tour. Het busje zit dit keer wel ramvol. Er zijn nog twee plekken over waarvan eentje op de achterbank en eentje langs het raam. We rijden nu weg van de stad. Dit spreekt ons echt aan, we gaan namelijk de natuur in. Woeste bergen, mooie natuur en heel oude bomen. We zijn urenlang in het natuurreservaat. Eigenlijk is Noord Patagonië een groot natuurreservaat met heel af en toe een bebouwing zoals het stadje Bariloche. We zitten echt te genieten van de rust en gaan o.a. met een stoeltjeslift naar de top van de berg “Campanario Hill” op 1.050 meter hoogte. Van daaruit heb je een panoramaview 360 graden op de omliggende 200 km aan meren en bergen. Mooi blauw fris water. Zie vooral video’s, want het is bijna niet vast te leggen. We stoppen op meerdere uitkijkpunten waar je een goede indruk krijgt van al het moois wat Bariloche te bieden heeft. We zijn aangenaam verrast.

Na drie uurtjes genieten laten we ons in de stad af zetten, want het is al 19.30 uur. We lopen nog langs de promenade en maken een foto bij de Bariloche letters. Het is gezellig druk, op het strandje en rondom de boulevard. We gaan bij de Italiaan wat eten. Het smaakt prima en Karen drinkt een lekker wijntje.

In ons blog van gisteren schreef ik over “vergane glorie” maar dat blijkt toch wat anders te zijn. Het is meer “achterstallig onderhoud”. Sinds de corona, 2 jaar geleden, heeft hier letterlijk alles stil gelegen. Iedereen is werkzaam in de toerisme branche dus ze hadden geen geld om het eea te onderhouden en ook nu moet er eerst geld binnen komen.

We kopen nog wat in de stad om mee naar de hotelkamer te nemen, maar ik krijg een briefje van 50 pesos wisselgeld terug, wat zo vies, verfrommeld en gescheurd is dat ik het tussen duim en wijsvinger vasthoud en haar aan blijf kijken. ( je snapt wel hoe ik dan kijk🤨) Net zo lang tot ze zich realiseert dat ik dit echt niet ga aannemen en ook niet op zij ga om andere klanten aan de beurt te laten. Dit duurt even tot ze besluit me een krakend vers bankbiljet te geven. We lopen naar buiten en gauw eerst even de handen desinfecteren. Wij komen om 21.00 uur voldaan bij ons hotel aan. Dit was een topdag en we kijken uit naar morgen, om nog meer van deze mooie omgeving te gaan verkennen.

1. Wim:
    15 maart 2022
    Jaloersmakend mooi
  2. Enneth:
    15 maart 2022
    Heerlijk om te zien en lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! ☺️
    Het reisblog leest als een trein, zo mogen wij een beetje meegenieten van jullie mooie reis. Kei leuk!
  3. Yvonne:
    16 maart 2022
    Prachtig om te zien! Mooie foto's 🤩 Leuk om op afstand met jullie mee te genieten van al dat moois!!