Tofino

17 juni 2017 - Tofino, Canada

Lang geslapen na de vermoeiende maar waardevolle dag van gisteren. Na het openen van de gordijnen zagen we pas in wat op wat voor mooie plek we weer terecht waren gekomen. Oceanfront cottage, met uitzicht op zee en het  strand. Jammer dat het weer niet mee werkte, het was bewolkt en 12 graden met regenbuien.

Rond 09.30 uur het ontbijtje gegeten bij het hotel. Snel een laatste wasje gedraaid. Toch nog even naar Cox Bay Beach geweest. Dat staat bekend om zijn surfers. Daar aangekomen zagen we diverse oude busjes met surf-dudes, beetje alternatief met zijn vieren vanuit een auto levend. Met nog een hond erbij. Op het strand was het koud en winderig en we moesten flink onze fantasie gebruiken om ons voor te stellen als het wel lekker weer geweest zou zijn. Dus lekker uitgewaaid op het strand. Tussen de middag sushi gegeten, want daar had ma zo'n zin in. Na de bumpy ride op de boot van gisteren vonden we zelf dat we een massage verdiend hadden. Dus met zijn drieën ieder een uur massage geboekt vroeg in de middag. Dat was erg lekker. Daarna nog even naar het bekende "Long Beach" geweest. Dit is gewoon een langgerekt strand voor Canadese begrippen, in Nederland noemen we dat een strandje (want wij hebben aan de kust gewoon 1 langgerekt strand.) Wat opvalt is dat er hier veel bordjes hangen met Tsunami waarschuwingen. Even wat foto's gemaakt en terug naar het hotel. Daarna een hapje gegeten in het stadje Tofino en op tijd naar bed omdat we morgen weer een reisdag voor de boeg hebben. Morgen slingeren we weer 170 kilometer terug naar Nanaimo en dan nog 200 naar Victoria. Waar we onze laatste 2 avonden op Vancouver Island door gaan brengen.

1. Indy O:
    18 juni 2017
    Ik las dushi in plaats van sushi, sorry oma
  2. Jaap Bakker:
    18 juni 2017
    Dag reislustigen.
    Wat een mooie trip maken jullie en wat een prachtige foto's . Geniet nog van de laatste koele dagen. Hier is een hittegolf.